ارسال از تهران به تمام ایران / تحویل ساعتی پیک در تهران

۸ نکته ضروری برای خرید لباس زیر زنانه

سلامت بدن برای همه ما اهمیت دارد و دوست نداریم که به خاطر انتخاب اشتباه و خرید لباس زیر نامناسب کارمان به انواع پزشک و متخصص پوست بکشد. ۸ نکته مهم برای خرید لباس زیر زنانه وجود دارند که توصیه می‌کنیم این نکات را یک‌به‌یک بررسی کنید تا هم خرید موفق و رضایت بخشی داشته باشید و هم اینکه به سلامت بدن خود اهمیت دهید.

می‌توان اهمیت این موضوع را اینطور یادآور شد که بعد از پوست و به طور کلی ساختار بدن ما، لباس است که نقش مهمی در سلامت آن دارد. اما در این بین لباس زیر به دلیل اینکه در تماس مستقیم با نواحی مهم بدن ماست از دیگر لباس‌ها اهمیت بیشتری دارد.

در ادامه این مقاله از مجله ساتین مد به بررسی نکاتی که قبل از خرید سوتین و شورت باید به آنها توجه کنید می‌پردازیم.

۸ نکته مهم برای خرید لباس زیر زنانه

خرید سوتین زنانه و شورت زنانه شاید در نگاه اول یک خرید عادی مثل دیگر لباس‌ها بوده و حتی پیش خود فکر کنید که این یک لباس زیر است که اصلا در جلوی دیدرس نیست و اهمیتی هم ندارد که زیاد برای انتخاب آن حساسیت به خرج دهید. اما اشتباه بزرگ همین جاست!

لباس زیر چون در تماس مستقیم با پوست و بدن ماست، از دیگر لباس‌ها اهمیت بسیار بالاتری دارد که بهترین آن را انتخاب کنیم. این نوع لباس‌ها اگر با دقت انتخاب و خریداری نشوند در دراز مدت باعث ایجاد مشکلات جدی برای بدن خواهند شد که نتیجه غیر قابل بازگشتی هم دارند. شاید بدترین و تلخ‌ترین آن ابتلا به بیماری‌های مختلف پوستی و حتی سرطان سینه باشد.

قبل از خرید شورت و سوتین به این نکات توجه کنید

لباس زیر را متناسب با موقعیت انتخاب کنید

اولین نکته مهم برای خرید لباس زیر زنانه موقعیتی است که می‌خواهید از آن استفاده کنید. همانطور که در مقاله انواع سوتین زنانه و انواع شورت زنانه بررسی کردیم، این دو لباس زیر دارای مدل‌های مختلفی هستند که هر کدام برای استفاده در زیر لباس‌های خاص و موقعیت‌های گوناگونی مناسب هستند.

از موقعیت‌هایی مثل لباس خواب گرفته تا مدل‌های دیگر که برای استفاده روزمره، بیرون از منزل، ورزش و انجام تحرکات زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند. پس باید ابتدا موقعیت خود را مورد سنجش قرار داده و سپس لباس زیر مناسب را برای آن انتخاب کنید.

اینکه شما بیشتر وقتتان در منزل هستید از یک سوتین اسفنجی استفاده کنید واقعا انتخاب خوبی نیست. شاید بهتر باشد درون خانه از سوتین‌های معمولی توری یا نخی استفاده کنید که احساس راحت‌تری برای شما خواهند داشت.

همیشه لباس زیر فانتزی چاره کار نیست!

لباس‌های زیر فانتزی با هدف زیباتر کردن و استفاده در موقعیت خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما بهتر است همیشه از این نوع لباس‌های زیر استفاده نکنید.

این نوع شورت و سوتین فانتزی به دلیل دوخت متفاوتی که ممکن است از محصولات معمولی داشته باشند دارای متریال مختلف و تزییناتی هستند که می‌تواند در استفاده طولانی مدت برایتان مضر باشد.

نکات قبل از خرید لباس زیر فانتزی

ممکن است شما لباس زیرهای فانتزی را به دلیل جذابیت‌های ظاهری آن دوست داشته باشید اما در انتخاب لباس زیر مناسب بهتر است درگیر مد نشوید. شاید تنها بهتر باشد چند عدد از آنها را در کشوی خود داشته باشید. همچنین پوشیدن چنین لباس زیرهایی در مواقع خاص قطعاً توصیه می‌شود.

برای داشتن بدنی سالم‌تر، بهتر است برای مصرف روزانه خود در میان لباس‌های زیر نخی با دوخت‌های ساده به دنبال مدل دلخواه بگردید. شورت‌ها و سوتین‌های فانتزی از نظر قیمت نیز کمی بالاتر هستند. برای خرید یک ست لباس زیر زنانه از بین جدیدترین مدل‌ها، راحتی و کاربردی بودن را در اولویت قرار دهید.

خیلی از لباس زیرهای فانتزی دارای انواع لوازم تزئینی مثل نگین و گیره هستند. در مورد این دسته از لباس‌ها به‌خصوص خانم‌هایی که در گذشته علائم حساسیت پوستی را تجربه کرده‌اند باید بیشتر مراقب باشند. گاهی تماس مستقیم یک قطعه فلزی با پوست بدن باعث بروز مشکلاتی جدی می‌شود که می‌تواند کارتان را به بیمارستان نیز بکشاند.

به جنس پارچه توجه کنید

انتخاب جنس پارچه مناسب برای لباس زیر

باوجود انواع و سبک‌های فانتزی و معمولی لباس‌های زیر، نخ بهترین جنس برای آنها است. الیاف مصنوعی مانند نایلون و اسپندکس به اندام‌ شما اجازه تنفس نمی‌دهند. درعوض، با نگه‌داشتن گرما و رطوبت محیط را مستعد عفونت می‌کنند.

الیاف گیاهی مثل پنبه، کتان و کنف به‌خاطر خاصیت موئینگی که دارند، به راحتی عرق بدن را در خود جذب می‌کنند. خاصیت جذب عرق نه تنها از ایجاد بوی نامطبوع بدن جلوگیری می‌کند بلکه تبخیر ایجاد شده، فضای بین بدن و لباس را خنک نگه می‌دارد.

این قسمت از بدن زنان بسیار حساس است و باید به‌خوبی از آن مراقبت کرد. به این دلیل که نخ قدرت جذب‌کنندگی مناسبی دارد، با جذب رطوبت، به سلامتی شما کمک می‌کند.

دکتر آلیس کِلی-جونز

استفاده از پلاستیک یا نایلون و الیاف مصنوعی هستند منجر به حساسیت در بدن می‌شوند. حتی ممکن است علاوه بر حساسیت با تبخیر رطوبت بدن، موجب بروز عفونت شوند.

تعویض روزانه لباس زیر و موکول نکردن حمام به مدت زمان طولانی باعث تعریق شده و در نتیجه، دچار ایجاد خارش و قارچ‌های پوستی در ناحیه سینه و تناسلی می‌شود. قارچ‌ها معمولا در محیط گرم و مرطوب رشد می‌کنند. پس باید بعد از استفاده از آب از دستمال کاغذی استفاده کنید تا از هرگونه قارچی در امان باشید.

مسئله دیگری که باید به آن توجه کنید مربوط به لباس‌های زیر فانتزی است. این نوع لباس‌ها که در برخی مدل‌ها از جنس پارچه دیگری به منظور افزایش جذابیت و افزایش تحریک تولید می‌شوند، چون فاقد جنس نخی هستند در برخی مدل‌ها دارای یک لایه داخلی نخ هستند که توصیه می‌شود از این سری استفاده کنید.

نکات مهم خرید سوتین

اندازه و تنگی را در نظر بگیرید

یکی دیگر از نکات مهم خرید لباس زیر زنانه توجه به سایز آن است. سعی کنید از انتخاب لباس‌هایی تنگ یا گشاد خودداری نمایید.

  • لباس‌های تنگ به دلیل فشرده کردن بدن و جذب بودن موجب تعریق خواهند شد که نتیجه آن چیزی جز حساسیت، سوزش یا خارش در ناحیه تناسلی زنان و همچنین احساس درد در ناحیه پستان‌ها نیست.
  • لباس‌های گشاد نیز در تن جلوه بدی داشته و زیر لباس‌هایی که می‌پوشید ظاهر ناخوشایندی خواهند داشت. علاوه بر این موجب افتادگی سینه نیز خواهند شد.

شاید مهم‌ترین نکته از نظر تنگی برای خرید شورت و سوتین تاثیر بدی است که روی عروق بدن داشته و موجب ایجاد اختلال در گردش خون می‌شود.

تنگی لباس‌ ‌در ناحیه لگن،‌ ‌زانو، سینه و حلقه آستین‌ها نیز منجر به ایجاد خستگی، کبودی و کوفتگی این نواحی می‌شود. اختلال در دستگاه گوارش و ایجاد نفخ، فشار موضعی بر بدن که سبب بروز کهیر فشاری می‌شود نیز از دیگر مشکلات پوشیدن لباس‌ زیر تنگ است.

می‌توان گفت انتخاب درست سایز لباس زیر اولین نکته ضروری برای یک انتخاب هوشمندانه است. باقی نکات نیز همین مواردی هستند که در این مقاله آنها را ذکر کردیم. لذا به منظور انتخاب درست سایز کافی است روی دکمه زیر کلیک کنید و از مقاله مرتبط کمک بگیرید. راهنمای انتخاب سایز مناسب سوتین

با اینکه لباس زیر در معرض دید نیست، اما نقش مهمی در حالات روحی شما نیز ایفا می‌کند. در یک نظرسنجی ملی در ایالات متحده که توسط شاپ‌اسمارت(ShopSmart) انجام گرفت، ۲۵ درصد از زنان معترف بودند که لباس‌های زیر «غیرجاذب» یا غیراندازه بر حالات روحی آنها تأثیرگذارند.

همچنین، یافته‌های این نظرسنجی نشان داد که تقریبا ۴۷ درصد از این زنان با پوشیدن لباس‌های زیر زیبا و خاص احساس اعتماد‌ به نفس بیشتری می‌کردند. قدرت لباس زیرتان را دست‌کم نگیرید و تصور نکنید چون کسی آن را نمی‌بیند نیازی به زیبا بودن ندارند. اگر حس می‌کنید روحیه خوبی ندارید، زیباترین لباس زیرتان را بپوشید.

رنگ لباس زیر را در نظر بگیرید

نکات مهم خرید لباس زیر

شاید از خود بپرسید که اصلا چرا باید به رنگ لباس زیر توجه داشته باشیم؟

برخی از لباس زیرها با رنگ‌های شیمیایی و غیر بهداشتی رنگ می‌شوند. دقت کنید که ممکن است پوست بدن شما به این رنگ‌ها واکنش خوبی نشان نداده و دچار مشکل شود. بهترین شورت زنانه از نظر پزشکی نباید هنگام شستشو رنگ دهد. بنابراین برای خرید یک لباس زیر مناسب، کیفیت رنگ پارچه آن را نیز در نظر بگیرید.

حال برای اینکه بدانید آیا رنگ استفاده شده مناسب است یا نه، همانطور که در مقاله نکات مهم برای شستشوی لباس زیر ذکر کردیم، کافی است قبل از اولین استفاده که لباس زیر را شستشو می‌دهید، به پس دادن رنگ آن توجه کنید. اگر رنگی پس داده باشد چنین لباسی مناسبتان نیست و بهتر است که از آن استفاده نکنید.

خاصیت الاستیکی و کششی را بررسی کنید

یکی از موارد مهم در راحتی لباس زیر، کش کمر آن است که بهترین نوع آن کش الاستیکی است. به همین سبب بهتر است هنگام خرید لباس زیر، به دنبال مدل‌هایی باشید که کش آن‌ها پهن و اصطلاحاً الاستیک است.

کش‌هایی از جنس نایلون یا اسپندکس بهترین حالت الاستیکی را دارند. همچنین کش‌های ضخیم و معمولی کمی گرمتر از کش‌های الاستیک هستند و این نوع کش‌ها باعث خوش فرم‌تر شدن لباس زیر می‌شوند.

برای خرید مدل‌هایی که بندی بوده و اصطلاحا تحریک کننده هم هستند باید به کشش بند و مقدار ضخامت آن توجه داشتید باشید. هر چه بند خاصیت کششی داشته باشد تا متناسب با فرم بدنتان بتوانید اندازه مناسبی آن را گره بزنید، بهتر خواهد بود. زیرا این کار از تنگ‌تر شدن لباس زیر جلوگیری خواهد کرد که مشکلات آن را در بالا بررسی کردیم.

Underwear sewing in home

به نوع دوخت و نحوه بسته شدن توجه کنید

دوخت استفاده شده در لباس زیر باید از نخ با کیفیت و بسیار مناسب باشد، خصوصا برای خانم‌هایی که ممکن است فعالیت زیادی داشته یا از سوتین ورزشی استفاده کنند. اهمیت این موضوع به دلیل فشاری است که خصوصا در ناحیه بندها وارد شده و می‌تواند موجب پارگی شود.

برای شورت نیز همین مسئله وجود دارد و اگر شورتی متناسب با سایز خود انتخاب نکرده باشید در اثر نشستن که بدن حجم بیشتری به خود می‌گیرد موجب پارگی و حتی زخم در پهلوها به دلیل فشار زیاد از طریق بند خواهد شد.

همچنین در انتخاب سوتین نیز باید به بسته شدن آن که از پشت یا جلو است توجه داشته باشید. اولا که باید قزن مناسبی باید برای سوتین انتخاب شده باشد که به راحتی بتوانید آن را باز و بسته کنید و ثانیا استحکام کافی را داشته باشد. همچنین توصیه می‌شود از قزن دو ردیفه یا حتی سه ردیفه استفاده کنید که استحکام بیشتری به بند پشتی خواهد داد. البته که استفاده از بند پهن هم وابسته به قزن خواهد بود.

متریال به کار رفته در لباس زیر را بررسی کنید

نکات مهم قبل از خرید سوتین

لباس زیرهای فانتزی علاوه بر قزن، گیره، اسفنج و پد از بخش‌های دیگری که جنبه تزیین دارند تشکیل شده است که پرکاربردترین آنها نگین و پولک کار شده روی کاپ سینه، بند سوتین و بند شورت هستند.

جدایی از اینکه جنس این مواد به کار رفته باید مناسب باشد باید طوری باشند که در تماس مستقیم با پوست شما نبوده و همچنین به خوبی روی کار پیاده‌سازی شده باشند تا تیزی در برخی نواحی یا سایش که ممکن است به هر دلیل رخ دهد موجب خراش در پوست شما نشود. این موضوع در شورت بیشتر از سوتین اهمیت دارد.


جمع بندی و کلام آخر

در این مقاله شما را با ۸ نکته‌ای که باید قبل از خرید انواع لباس زیر مورد بررسی قرار دهید پرداختیم. هر یک از این نکات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند که شاید در نگاه اول بسیار ساده و چیزی فاقد اهمیت به‌نظر برسند، اما مطمئن باشید که در دراز مدت می‌توانند تاثیرات خود را روی بدن شما بگذارند.

لباس زیر به دلیل ارتباط مستقیمی که با بدن دارد باید از جنس مناسبی انتخاب شده باشد که از تعریق و فشار آوردن زیاد به بدن جلوگیری کند. این دو موضوع اصلی‌ترین دلیلی هستند که می‌توانند بدن شما را آسیب زده و در طولانی مدت با عارضه‌های مختلف پوستی و بیماری مواجه خواهید شد.

امیدواریم که با عمل کردن به این نکات و رعایت آنها انتخاب درستی برای لباس زیر خود داشته باشید. البته باید این را هم در نظر بگیرید که در کنار رعایت این نکات، استفاده درست از لباس زیر هم به همین میزان اهمیت دارد.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم با رفته به صفحه اصلی ساتین مد به نشانی www.satinmod.com جدیدترین محصولات در گروه لباس زیر که شامل انواع شورت، سوتین و نیم تنه هستند را بررسی کرده و با دید درست‌تری خرید خود را انجام دهید. همچنین اگر سوال یا مشکلی در خصوص پوشش لباس زیر و خرید آن دارید از بخش نظرات برای ما ارسال کنید تا شما را راهنمایی کنیم.

امتیاز نوشته

میانگین امتیازات 5 / 5. مجموع آرا: 1

تا حالا به این پست امتیازی داده نشده ): دوست داری اولین نفر باشی؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *